top of page

PRIVACYVERKLARING

PRIVACYVERKLARING

(Waarom we uw persoonlijke gegevens verzamelen en wat we ermee doen)

 

Wanneer u uw persoonlijke gegevens aan deze kliniek verstrekt, worden deze om 4 redenen opgeslagen en verwerkt (de vetgedrukte bits zijn de relevante termen die worden gebruikt in de Data Protection Act 2018, waaronder de General Data Protection Regulation - dat wil zeggen de wet):

 

1. We hebben persoonlijke informatie over uw gezondheid nodig om u zo goed mogelijk te kunnen behandelen. Uw verzoek om behandeling en onze overeenkomst om die zorg te verlenen, vormen een contract. U kan,

natuurlijk weigeren om de informatie te verstrekken, maar als u dat zou doen, zouden we geen behandeling kunnen bieden.

 

2. We hebben een "legitiem belang" bij het verzamelen van die informatie, omdat we zonder deze informatie ons werk niet effectief en veilig zouden kunnen doen.

 

3. Wij vinden het ook belangrijk dat wij contact met u kunnen opnemen om uw afspraken met ons te bevestigen of om u op de hoogte te houden van zaken die met uw medische zorg te maken hebben. Dit vormt wederom "Gerechtvaardigd belang", maar dit keer is het uw gerechtvaardigd belang.

 

4. Op voorwaarde dat we uw toestemming hebben, kunnen we u af en toe algemene gezondheidsinformatie sturen in de vorm van artikelen, adviezen of nieuwsbrieven. U kunt deze toestemming op elk moment intrekken - laat het ons gewoon weten via een willekeurige methode.

 

We zijn wettelijk verplicht om uw gegevens 8 jaar na uw laatste aanstelling te bewaren (of tot de leeftijd van 25 jaar als dit langer is), maar na deze periode kunt u ons vragen om uw gegevens te verwijderen als u dat wilt. Anders bewaren we uw gegevens voor onbepaalde tijd zodat we u de best mogelijke zorg kunnen bieden mocht u ons in de toekomst nodig hebben.

 

Uw gegevens worden bewaard:

 

op papier, in afgesloten archiefkasten, en de kantoren zijn altijd op slot en gealarmeerd buiten de werkuren. elektronisch (“in de Cloud”), met gebruikmaking van een gespecialiseerde dienst medische dossiers. Deze provider heeft ons verzekerd dat ze volledig voldoen aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming. De toegang tot deze gegevens is beveiligd met een wachtwoord en de wachtwoorden worden regelmatig gewijzigd.

 

- op onze kantoorcomputers. Deze zijn beveiligd met een wachtwoord, er wordt regelmatig een back-up van gemaakt, en de kantoor(en) zijn vergrendeld en gealarmeerd buiten de werkuren.

 

We zullen uw gegevens nooit delen met iemand die geen toegang nodig heeft zonder uw schriftelijke toestemming. Alleen de volgende personen / instanties hebben routinematig toegang tot uw gegevens:

 

• De dienst medische dossiers die onze bestanden bewaart en verwerkt

• Uw behandelaar (s) zodat zij u een behandeling kunnen geven

• Onze receptiemedewerkers, omdat ze de dagboeken van onze behandelaars organiseren en afspraken en herinneringen coördineren (maar ze hebben geen toegang tot uw medische geschiedenis of gevoelige persoonlijke informatie)

• Ander administratief personeel, zoals onze boekhouder. Nogmaals, administratief personeel heeft geen toegang tot uw medische notities, alleen uw essentiële contactgegevens.

• We gebruiken ook Mailchimp om onze berichten te coördineren, zodat uw naam en e-mailadres op hun server kunnen worden opgeslagen.

 

Het is mogelijk dat we van tijd tot tijd consultants in dienst moeten nemen om taken uit te voeren die hen mogelijk toegang geven tot uw persoonlijke gegevens (maar niet tot uw medische aantekeningen). We zullen ervoor zorgen dat ze zich er volledig van bewust zijn dat ze die informatie vertrouwelijk moeten behandelen, en we zullen ervoor zorgen dat ze een geheimhoudingsverklaring ondertekenen.

 

U heeft het recht om in te zien welke persoonlijke gegevens we van u hebben, en u kunt ons ook vragen om feitelijke fouten te corrigeren. Mits de wettelijke minimumperiode is verstreken, kunt u ons ook vragen om uw administratie te wissen.

 

We willen dat u er absoluut zeker van bent dat we op een verantwoorde manier omgaan met uw persoonlijke gegevens en dat we er alles aan doen om ervoor te zorgen dat de enige mensen die toegang hebben tot die gegevens dat echt nodig hebben.

 

Als u vindt dat wij uw persoonlijke gegevens op de een of andere manier verkeerd behandelen, heeft u natuurlijk het recht om een klacht in te dienen. Klachten dienen te worden gestuurd naar wat in het jargon de “Gegevensbeheerder” wordt genoemd. Hier zijn de details die u daarvoor nodig heeft:

 

Sunitha Athisdam

info@thechiropractor.nl

06 - 44897009

Kinkerstraat 12c, Amsterdam

 

Bent u niet tevreden met onze reactie, dan heeft u het recht om de kwestie aan de orde te stellen bij de Autoriteit Persoonsgegevens: https://datalekken.autoriteitpersoonsgegevens.nl/

bottom of page